måndag 25 januari 2010

Braskamin - vilken skall vi välja???


Har nu fått prisuppgifter på braskaminerna och det visade sig att aluminium-kaminen bara kostade 3000 kr mer än de mer traditionella så nu är frågan - vilken skall vi ta??? Här velar vi fram och tillbaks, från att från början inte gilla aluminium alls till att sedan tycka att de traditionella är mer tråkiga (i vårt gamla hus hade vi en grå Contura med täljstenstopp) och nu kanske den svarta är snyggare än aluminium ändå...

Alla dessa val gör mig helt schizo... Men kul är det :-)

Vad tycker ni, aluminium, grå eller svart? Vi har öppen planlösning med rostfria vitvaror (fast diskmaskinen är inbyggd). Tapeten bakom kommer vara hundkexen, se nedan.




9 kommentarer:

  1. Hej! Jag skulle valt aluminium eller grå.... hmm svårt val! =)
    det kommer bli fint vilken ni än väljer!
    Hoppas allt är bra!?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Röstar nog på aluminium. Tror att den kommer göra sig snygg mot tapeten.
    Själv har jag valt en svart till nya huset!
    Hälsningar Malin
    villahuhtakangas@blogspot.com

    SvaraRadera
  3. jag hade nog valt svart el alu... den grå känns.... grå... ;-) Undrar vad vi ska ha för nån... kanske ska börja titta på det nu snart då kanske....
    kram från oss!

    SvaraRadera
  4. Aluminium hade jag inte valt, risken är att den repas lätt & blir ful med åren jämfört med de andra kaminerna..täljstenen är verkligen superfin, enda trixet här är att du aldrig får i förväg se dina stenar till kaminen, alla täljstenar är jätteolika, en del är såå ljuvligt vackra & en del är sååå tråkiga som man kan störa sig på resten av tiden man har kaminen, så lite av en chansning är det, klart fördelen är ju att täljstenen håller värmen länge & vem vet man kan ju få snygga stenar.. :)

    Den svarta är ju .. ja svart, kan vara en snygg kontrast till det gråa.

    Så vilken kan min ni väljer tycker jag skulle avgöras på hurdana personligheter ni har.. är ni mer den "lugna typen" skulle jag satsa på täljstenskaminen. är ni formspråksmässígt den starka typen som gärna sticker ut fast med stil, hade jag kört på den svarta.
    Aluminium.. tjaa... nääää :)
    Men alla tycker vi olika.. det är inte lätt! :)
    Lycka till.

    SvaraRadera
  5. Svart! Alltid snyggt med svart, och speciellt till de speciella tapeterna - fina!

    SvaraRadera
  6. Jag hade valt den svarta. Fondväggen är himla snygg som ni ska ha med hundkexen!

    SvaraRadera
  7. Jag hade nog valt svart som kontrast till tapeten.
    /Carin

    SvaraRadera
  8. Förstår ni har det svårt nu, har ju själv bestämt mig och ändrat mig tre gånger på bloggen. Tycker alun var skitsnygg och till rostfritt kök ... men till hundkexen kanske den svarta syns mer... men ni ska ju elda i den och då syns den ju hursomhelst! Well, good luck och kram.

    SvaraRadera
  9. Grå eller alu:) Vi har valt den gråa men vi har ju så mycket vitt.

    Kram

    SvaraRadera