tisdag 1 juni 2010

Stensättning - igen

Efter en veckas avkoppling i Turkiet är vi redo för nya tag. Idag eller imorgon kommer chefen för plattsättarna för att kika på hur vi skall ha det. Arbetet är tänkt att börja nästa vecka och då är maken bortrest så det känns väldigt skönt att ha alla direktiv klara tills dess så jag slipper stå där och förklara...

Denna bilden kommer från Flisbys hemsida och den stämmer väl överens med hur vi hade tänkt det med stenar och stenrabatten. Våra stenar är i samma form och färg som ovan, vi skall ha mörkgrå kanter och ljust i mitten samt en rabatt vid sidan om. Tur att det finns inspirationsbilder för mig som har svårt att komma på egna lösningar ;-)


Nu har vi landat hos oss, bilden är tagen från entrén och utåt. De röda linjerna markerar gången och till vänster där cyklarna står kommer stenrabatten att vara. Rabatt och rabatt förresten, det blir två buskar eller liknande en bit ifrån varandra med dekorsten över resterande yta.

Det skall bli otroligt skönt när denna biten är över, jag är hyfsat trött på diskussioner om flis, makadam, 0,18 hit eller dit - har ingen koll på något. Tacka vet jag när jag får börja med häckar, blommor och planteringar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar