lördag 10 april 2010

Mer soff-funderingar

Jag trodde våra velerier skulle vara avklarade nu när alla tapeter är på plats men nu fortsätter vi istället att vela i ämnet soffor... Vi är fortfarande inne på en u-soffa och hur den skall stå i rummet, läs mer här, men just när vi trodde vi bestämt oss för Chilli-soffan gick vi in på Mio där de hade erbjudande på denna:

Precis som vi tänkt oss, svart med lösa kuddar som ryggstöd, sittkomfort ok och inte riktigt lika bred som Chilli-soffan... Ingen leveranstid heller att snacka om så det var väl bara att köra eller...

Vi fortsatte gå runt i butiken och jag råkade sätta mig i denna istället:

Inte som vi tänkt oss; fasta kuddar, kortare divandel, egentligen inte lika snygg som Dover ovan och dessutom "fel" färg MEN man satt sååå mycket bättre i den... Den finns i svart också men enligt säljaren med 14 veckors leveranstid och det är inte aktuellt.

Det blir nog ändå Downtown i det grå tyget (fotot luras lite) men det tar lite tid att ställa om mentalt, vi har pratat om svart hela tiden. I så fall får det bli svart matta och svarta kuddar istället.

Hur hade ni resonerat - snygg men inte lika skön (Dover) eller mindre snygg med väldigt skön sittkomfort (Downtown)? Det lutar åt att vi vill sitta skönt och dessutom är den inte "ful" på något sätt, bara lite annorlunda mot vad vi tänkt från början.

7 kommentarer:

  1. Ska ni ha den framför tvn så tänk "sitta skönt", jag tycker dessutom den var väldigt fin, jag gillade den jättemycket! kram kram

    SvaraRadera
  2. Man vill nog sitta skönt i längden tror jag. Jag har haft soffor jag retat ihjäl mig på för att kuddarna åker iväg eller att man sjunker ner för mycket osv.
    /Carin

    SvaraRadera
  3. VI har Down Town som god tvåa på vår soff-lista. Mio´s Sit Down har vi fastnat för. 14 veckor är ju sanslöst lång tid! (Hinner man ju bygga ett hus på!!)

    Snart inflyttning för er med! Härligt!

    SvaraRadera
  4. Hej, jag har just läst hela (!) din blogg. Kul att kunna följa ett helt projekt framför datorn. Vi har nyss skrivit på vår slutbeställning och väntar på trädfällara, byggsamråd och sånt. Så snart sätter vi igång. Är lite avundsjuk på att ni snart är i mål!

    SvaraRadera
  5. Hej Jenny Maria! Kul att du orkade igenom alla våra funderingar och strapatser. Ni har en härlig och ibland jobbig resa framför er - lycka till! (Försökte ta mig in på din blogg men lyckades inte... :( )

    SvaraRadera
  6. Jag hade valt komfort. Den var jättefin tycker jag! Men förstår att det är svårt att ställa om när ni har tänkt en mörk soffa. Det kommer bli jättefint med svart matta och kuddar till :)

    Kram Elin!

    SvaraRadera
  7. Meh, hello? Ska ni titta på soffan eller sitta i den? ;-) Klart att man vill ha en snygger en, men tänk så många timmar du spenderar i en soffa... Där filosoferas det, älskas, dricks rödvin, äts middagar, busas och skrattas. Klart ni ska sitta skönt.

    Dessutom tyckte jag det var marginaler som pratade till den förstas fördel. Kommer bli huuuuuur bra som helst!

    Kram på dig!

    SvaraRadera