onsdag 31 mars 2010

Lyrisk ♥

Äntligen har jag fått tillfälle att komma in och se tapeterna på riktigt nära håll och det är så bra, jag känner mig riktigt lyrisk :-) Målaren hade redan hunnit vara där och rätta till sitt misstag i arbetsrummet och nu är allt perfekt. Håll i er för nu blir det färgexplosioner, här kommer bilderna:

Vi kan ju börja i vardagsrummet med den omtalade "problemväggen" - vad tycks?

Den är inte liten... (väggen alltså). Ungefär i mitten sticker röret upp till braskaminen. Här syns också ingången till master bedroom.

Fondväggen i master bedroom, behaglig och fin - riktigt nöjd med den också. Svårt att se här kanske men den är brun i botten.

Skjutdörrsgarderoben i sovrummet och så kommer det väl bli något fint ovanpå ;-)

Vi går vidare till tjejernas allrum, svårt att få någon uppfattning men här ser man den svarta tapeten med medaljongerna där tv:n skall sitta. Övrig tapet är metallic-färgad för att matcha medaljongernas konturer. Jodå, vi har tänkt på allt, haha, hrm.

forts. allrum, här förstår man kanske lite mer. Dörrarna till tjejernas rum rakt fram.

E:s fondvägg!!! Wow, sa lillasyster F när hon fick se den och det är bara att hålla med :-)

Samma vägg - jaså - fast från ett annat håll med det andra fönstret

Lillasyster F:s fondvägg är minst lika fin - tack Buxbo för tipset, supernöjd!

Slutet på väggen och 2 garderober (finns hos storasyster också såklart), perfekt när de blir tonåringar

Voilá, arbetsrummet med tapeten åt rätt håll, så ska det va! Oj, vilken inspiration till arbete det skall vara här inne ;-)

Det var allt för nu, plattsättaren håller på med underarbetena däruppe så nästa bildkavalkad består väl av kaklet i badrummen, köket, grovköket och hallen. Ha det så bra och tack för titten!

9 kommentarer:

  1. Det blir såå snyggt! Blev lite kär i tapeten ni har i vardagsrummet, den är jättesnygg.
    Det är de andra också,härliga färgklickar i barnens rum!

    Glad Påsk!!
    /Malin

    SvaraRadera
  2. WOW sa V när hon såg den lila tapeten... då känns det som om våra småtjejer valt rätt :) den är jättesnygg!

    Vad snyggt det blir överallt! Tack för Spännande och se när allt är helt klart sen. :)
    kram
    //L

    SvaraRadera
  3. Vilka UNDERBARA tapeter ni har valt! Det blev verkligen jättesnyggt med den vita på höga väggen i vardagsrummet. Vilken tur att de fixade till ränderna på rätt håll. Det blev jättefint!

    Så kul att det är nära inflyttning för er nu! Spännande!

    Jag önskar dig en fin dag.

    SvaraRadera
  4. Hej på dig,

    Men det är ju bara SÅ snyggt, kul att ni valt så mycket tapeter med färg i, det var jag alldeles för feg för ;). Vad bra att ni sa till så de bytte håll på ränderna, rätt ska ju vara rätt. Annars hade ni säkert gått och irriterat er på det för all framtid.

    Nischerna med spotbelysning i erat sovrum kommer jag ihåg att jag verkligen fastnade för i visningshuset, riktigt snyggt!

    kram kram

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Vilka snygga tapeter, kul med färg. Speciellt den i arbetsrummet gillade jag...
    -Jenny-

    SvaraRadera
  6. Vilka fina tapeter ni har valt! Jag gillar tjejernas tapeter skarpt.Kul med mycket färger,nu när man ser ert resultat önskar jag att vi också hade valt lite mer färger och mönster. Tänk nu har ni inte många veckor kvar.../Pernilla

    SvaraRadera
  7. Ser jättesnyggt ut. Tjejernas tapeter var underbara. Ni har mycket ryggås, ser så snyggt ut med nischer i sovrummet. Kanon. Kul att se. Ha det gott.

    SvaraRadera
  8. Hej Linda, ja men precis så är det ju. Det går ju inte riktigt göra tillval på allt så man får vara nöjd med det man valt ändå helt enkelt :) Min stackars dator har gått sönder, hur ska jag klara mig hela påsken :(. hoppas du får en toppenhelg! glad påsk! kramar annelie

    SvaraRadera
  9. Jättefina tapeter, ni har verkligen satsat på det. Jag gillade E:s fondvägg, ja, de andra också.
    /Carin

    SvaraRadera