tisdag 16 mars 2010

Vi kör helkaklat

Fick som tur var tag i maken - som för närvarande befinner sig i Alperna med dålig täckning, hrm - och kunde fråga honom hur vi skulle göra med takhöjden i badrummet och kakelproblematiken. Självklart skall vi ha helkaklat, vi kan ju inte vara dumsnåla fick jag till svar. Hade jag inte pratat med honom innan hade jag antagligen sagt till målaren att det är klart att vi skall ha kakel som standard till 2,50 m takhöjd och resten målat...

Jaha, så har man spräckt budgeten med dryga 6000 kr till, swish sa det bara... Kaklet var inte så dyrt men arbetskostnaden sprang iväg en hel del till. Det är väldigt lätt att bli fartblind av alla "småsummor" i det stora hela.

Badrummet ligger till höger bakom väggen, inte ryggåstak hela vägen upp men ändå 3.5 m som mest i takhöjd därinne

Kort taget upp mot taket i stora badrummet där "problematiken" uppstått på vänster sida

8 kommentarer:

  1. Se där ja! Mycket kakel blir det. Men snyggt =) Och ja, då är det tur att det finns prisvärda lamellgardiner hos Jysk. Rekommenderar dem å det varmaste =) Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  2. Ni gjorde helt klart rätt val! Ibland måste det få kosta lite...

    SvaraRadera
  3. Det blir säkert jättebra. Det är väl på badrum och golv man inte ska snåla på nu, det är inte lätt att göra om sen.
    /Carin

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag tror att ni gör helt rätt!! Annars kommer ni irritera er på varför ni inte kaklade allt?!! =)
    Ha en bra kväll!
    Kram anna

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen mycket att tänka på. Jag tycker ni gjorde rätt i att välja helkaklat. Men jag förstår att det känns sådär när man får lägga på ännu mer kostnader. Det kommer bli jättefint! Snyggt med så högt i tak i badrummet.

    Jag önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Tack för alla tips Linda! Du är för snäll!

    Jag tror också att ni gör rätt i att kakla hela vägen upp, vi spräckte också budget, med si så där 150 000:- men man överlever det också:)

    I slut ändan är det värderingen av huset som är det avgörande om det där extra man har spräckt budgeten med och det kan man ju inte veta innan hur hög den blir.
    Erat hus är super fint och det kommer bli så bra sen beror det på marknadsvädet på erat området.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Linda och tack för din gulliga kommentar!!
    Jag har nu gjort etiketter i bloggen, och kommer att fylla på där vart efter. =)
    Vi får se vilket rum som kommer att visas efter köket =)
    Ha en bra dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Jag tycker också att ni gjorde helrätt som kaklar hela vägen. Vi har också spräckt våran budget på flera poster. Men jag tror man tycker det är värt alla pengarna när man väl får flytta in. Ni har ju inte många veckor kvar!!!
    Ha en bra dag!
    //Pernilla

    SvaraRadera