onsdag 9 juni 2010

Shit happens...

Herregud vilken chock!

Efter ett ärende ute går jag in på toa och ser det här:

Vad hände, hela kommoden har fallit från väggen????

Skruvhuvudet har gått igenom listen som släppt...!!!

Jaha, och vad fasen gör jag nu??? Jag står som en gapande fågelholk och känner mig som en idiot. Maken är bortrest men det fick ändå bli ett samtal till honom där han snabbt kunde råda mig till att ringa byggledaren och förklara läget. Som tur var svarade han trots att klockan passerat 18.00 och 1½ timme senare var han hos mig och kunde fixa lite provisoriskt tills de får tag i en ny list från Vedum.

Stjärna i kanten för att han räddade en kvinna i nöd, det blev 20 mil extra ikväll - även om man kan tycka att det var hans skyldighet.

Ser stadigt ut, eller...

5 kommentarer:

  1. Men guud, hur kan det där ens hända!? Förstår att du är i chock! Det där är ju inte direkt vad man förväntar sig efter att precis flyttat in i sitt nybygge... Hoppas det ordnar sig snabbt! Kram!

    SvaraRadera
  2. Men oj, vilken chock du måste fått! sånt där får ju bara inte hända. Hoppas ni får dit den ordentligt (och att inte andra kommoden trillar ner också :) ) kram kram

    SvaraRadera
  3. Hoppsan det var ju lite märkligt...
    Bra att han ställde upp direkt, och
    att det inte blev några vattenskador
    Kram Pappsen

    SvaraRadera
  4. Oj vilken chock! Tur ingen liten fossing var där. Det ser himlans fint ut på gården, nu har ni ju en entre! Vilken lycka! Vi är långt ifrån klar med sånt... Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Jag förstår att du blev aningen förvånad! Tur i oturen verkar ni i allafall ha träffat hantverkaren som känner sitt ansvar. Hoppas det ordnar sig snart.
    Kram Veronica

    SvaraRadera