tisdag 6 april 2010

Kakelkillen = en pärla

Tacksamt att ha en kille som kommer med egna idéer och tankar när det behövs. Inspirerade av Maria på Lundins nya hus (tack) skall vi ha stenar på golvet i duschen och hade även tänkt att de skulle gå upp i en rad bakom blandaren. Jag hade dock kastat in en brasklapp att jag inte ville att stenarna skulle drunkna i för mycket fog, såg ett skräckexempel i kakelaffären.

Kakelkillen hade nog detta i bakhuvudet när han ringde och sa att det antagligen inte skulle bli så bra att köra randen bakom blandaren då risken var att det skulle se kladdigt ut, det är svårt att fästa blandaren i stenarna och då måste man tydligen ta till lite extra fogmassa. Hans förslag att göra randen bakom toaletten istället köpte vi rakt av. Tack för det!

4 kommentarer:

  1. Snyggt! Vi var också inne på detta spår men valet föll på mosaiklösningen istället.
    Har ni fått i allt i flyttlådorna nu när det endast är ett fåtal dagar kvar?

    SvaraRadera
  2. Stenarna är riktigt snygga! De hade svarta sådana i ett visningshus i ett sådant hus vi bygger, och jag fastnade direkt :)

    SvaraRadera
  3. Ja jag säger då det... föga anade jag att lilla jag och mina ideer skulle inspirera andra:) KUL!!!

    Nu måste du införskaffa en diskborste och en hård tanborste, för det är viktigt att hålla de små rackarna rena. Det är ett litet extra jobb men det är det såååå värt;)

    Vet du Linda, Linda betyder söt på Spanska och vi hade en katt när vi var små. Hon var så söt så hon fick heta just Linda. Min yngste bror var extra förtjust i katten Linda, så pass att när hans dotter föddes så fick hon heta Linda för att hedra katten!

    Tänkte att du kanske ville veta det;-)

    Kram kram

    Maria

    SvaraRadera
  4. Ja tänk att man kan bli så glad över några träbitar, det trodde jag aldrig :) Hur går det för er nu?

    SvaraRadera