tisdag 6 april 2010

Checklista

Idag har telefonen växt fast i örat, hur många "viktiga" samtal som helst att fixa med på förmiddagen...


* Adressändring; gjord via internet - tack för det

* Telefon; samtal med Eltel Privat som stöter på Skanova för framdragning av kablarna nu när vi har en exakt inflyttningsdag. Samtal med Telia för flytt av nummer, efter 45 min väntan får jag besked att det sker automatiskt när Skanova kopplat in kablarna, suck.
* Soptunna; beställd, var tvungen att ha komposteringskärl dessutom i denna kommunen, jaha. Ett stort kärl för trädgårdsavfall beställdes också så nu kommer halva tomten ockuperas av soptunnor...


* Bank; möte bokat några timmar efter slutbesiktningen

Återstår försäkring, men det är en hel djungel så det orkar jag inte ta tag i just nu.

4 kommentarer:

  1. Oj, allt det där lämnade jag över med varm hand till min man. Nu inser jag att det var nog rätt tidskrävande ...

    SvaraRadera
  2. Hej Linda,

    Såg att du lämnat ett avtryck i bloggen - visst är det sjukt vad fort det går när de väl sätter igång och monterar ihop huset! Vi har inte riktigt greppat än att det verkligen är vårt hus som har kommit upp under dagen... :)

    Häftigt att ni är så nära inflyttning nu, måste vara grymt spännande! Har kikat igenom massa bilder här och det ser superfint ut - älskar nischerna över stora garderoben!

    Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  3. Mycket att stå i!
    Vi skulle också behövt komposteringskärl, en riktig ful brun tunna, men kunde välja bort den om vi installerade avfallskvarn..

    Nu är det inte långt kvar!

    Lycka till
    //Malin

    SvaraRadera
  4. Härliga framsteg! :)

    Nu ska vi ut till huset och städa! :( men det är ett framsteg det med! Kolla bloggen ;-)

    kram
    //L

    SvaraRadera