söndag 11 april 2010

&%¤/##

Usch, vilken miss vi gjort :-(

När vi grejade på tomten kikade vi givetvis in genom fönstrena som vanligt :-S och jag lyckades få se en gnutta av stora badrummet. Det såg jättebra ut MEN vi hade ju beställt vita, matta plattor på väggen och de såg väldigt blanka ut...hrm...mysko. Fler ledtrådar hittade vi vid containern i form av itusågade kakelplattor och ve och fasa, de var ju blanka!!!

Hem och kika på offerten och shit, där stod New Blank... attans.

Jag vet att jag kollade offerten i affären och reagerade på att hon skrivit in fel priser (det var extraerbjudande då som hon missat) men jag tittade ju fasen inte på att plattan var rätt - det hade vi ju gått igenom så noga med henne.

Nu är det bara att svälja förtreten och vara glad att det var rätt storlek och att den var vit, kunde varit MYCKET värre - men visst, det känns väldigt retligt.

p.s. Vi tycker inte blanka är fult men det hade passat bättre med matta plattor med tanke på övrigt kakel och inredning d.s.

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Förstår om de känns trist! Men jag personligen tycker det är snyggt med blanka i badrummet!! :)
    Hoppas allt e bra med er och att ni haft en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, så nesligt! Jag hoppas att ni blir nöjda ändå, när ni vant er vid att de är blanka.

    Förhoppningsvis kommer ni att skratta åt hela historien om några år då det blir en rolig anekdot från husbygget...

    SvaraRadera
  3. Nej men åh vad retligt!!! men det är ju så, man kan ju inte tänka på allting. som du skrev, TUR att de var vita iaf så det inte hade varit en helt annan färg. Det kommer bli jättefint med blanka också tror jag :)

    SvaraRadera
  4. Ja, det är så himla lätt att missa något, och som sagt det kunda kanske varit värre men jag förstår er. Varför kan det inte bara vara rätt?! Hoppas ni trivs ändå med det.
    /Carin

    SvaraRadera
  5. åh så typiskt! Jag förstår att det är retligt. Ni kommer säkert inte tänka på att plattorna är blanka efter ett tag men man vill ju ha det som man har tänkt. Hoppas ni blir jättenöjda ändå.

    Kram Elin!

    SvaraRadera
  6. Nääääää! fy vad retigt! Jag tror samma som Ein, att man vänjer sig men förstår att det är så irriterande att de inte blev som man tänkt.

    Kram Lina

    Ps.tipsar om en tävlig hos mig:

    http://linalillalina.blogg.se/?tmp=14184742

    SvaraRadera