onsdag 3 februari 2010

Det börjar dra ihop sig

På inrådan av gubben tog jag en sväng upp till huset för att kolla den stora vardagsrumsväggen och då få lite tips på hur vi skall göra med hundkextapeten så den inte tar över hela huset... För att få några kronor över i plånboken också skall vi nog inte täcka hela väggen med hundkex utan hellre göra en mega-tavla, 2,60 m bred och 3,60 m hög. Det kan nog räcka gott känns det som.

Jag passade givetvis på att ta lite bilder också men nu börjar det bli svårt att få till det på bild för er som inte varit inne i en Onsalavilla (klicka på kollaget så blir det större och texten syns bättre). Alla väggar är uppe, de skall bara "banka igen" som snickaren uttryckte det. På torsdag nästa vecka kommer köket och det smäller de upp med en gång. :-)

Längtar, längtar, längtar...

2 kommentarer:

  1. Ska ni oxå ha frihängande spisfläkt?
    Om ni har snedtak där den ska hänga( för det skulle ni va?) kommer ni stöta på lite problem om ni inte speciall beställer en fläkt.
    Om det skulle vara fallet har jag en lösning:)

    Kram

    Kommer bli super bra!

    SvaraRadera
  2. Ja jag började också tänka hur jag skulle ha adventsstjärnor och liknande, det är ju superviktigt ;)! Det lutar åt att det inte blir någon vägg eftersom den är ju trots allt inte inritad på orginialritningen utan det är ju ett påhitt från oss så jag tror vi klarar oss utan den :) men vi har dagen på oss att bestämma så vi får se.

    Häftigt det blir i ert hus, jag kan faktiskt se det ungefär framför mig och som sagt, det kommer bli SÅ bra!

    kram

    SvaraRadera