onsdag 17 februari 2010

Kök o väggar

Idag tog jag med mig tjejerna upp för att visa hur långt man kommit med huset. De har varit lite oroliga innan och tyckt att det sett litet ut men de ändrade snabbt uppfattning när de väl kom innanför.

Köket var på plats helt och hållet och även handtagen satt där de skulle, sedan i lördags hade även högskåpet med ugn och mikro monterats. I övrigt höll de på att sätta igen väggarna i vardagsrummet och spika upp den vitvaxade takpanelen, det blir jättefint!

Nu väntar vi bara på spishällen, fläktkåpan, vasken och diskmaskinen. Den svarta bänkskivan och aluminiumlisterna finns där under täckpappen :-)

Hoppsan, detta fanns inte i lördags, plats för kyl / frys och ugn samt micro

Här jobbas det för fullt med att sätta igen väggar och såga takpanel

Somliga får tillbringa dagen på toa med att spika upp takpanelen ;-)

Vecka 10 skall dessa underbara gubs vara klara och lämna över till målare, golvläggare och plattsättare och som det ser ut nu har de inga problem att hålla den tidplanen ...

12 kommentarer:

  1. Köket ser jättesnyggt ut, väldigt fina handtag också. Jag ser verkligen fram emot att se detta hus färdigt :)! och vilken fin header du gjort, jag är tråkig och byter aldrig, hehe! kramar

    SvaraRadera
  2. Nej det är bara roligt att byta tycker jag. Fast i och med att man aldrig läser sin egna blogg så tröttnar man ju inte så fort på headern som andra kanske gör :)

    Förstår om ni är nöjda med köket, det ska ni vara!

    vårt hus står stilla nu tills nästa vecka så det är inga roliga bilder att visa, men så fort det drar igång igen så kommer det bilder :)

    ha en fin dag
    kramar

    SvaraRadera
  3. Men Linda! Va fint det blir!
    Jag vill se bänkskivan!!!!!!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättekul att se! Det blir och är verkligen kanonfint! Kram på dig, Jessica

    SvaraRadera
  5. Ja den var över förväntan faktiskt! hoppas den blir lika fin på väggen :)!

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt kök!

    Kul att det går så smidigt också.

    Kika in till mig - jag har en tävling på gång!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  7. Gud så roligt att få se köket växa fram bit för bit - magiskt... Där kommer många timmar att spenderas :)Görfint, som vi säger i Borås!

    Trevlig helg!

    /P

    SvaraRadera
  8. Fint kök!!! :)

    Kul att bygga upp ett hus från grunden och välja allt själv från början. :)

    /Anna

    SvaraRadera
  9. Ja det händer saker hela tiden nu, det är skoj :) Hoppas ni har det kanon på semestern! kram Annelie

    SvaraRadera
  10. Så supersnyggt köket kommer att bli! Är jättenyfiken hur det kommer att bli när det är klart! När var det ni skulle flytta in?

    SvaraRadera
  11. Hej!!

    Jag vet att det här var ett tag sen, men jag tänkte höra om ni skulle vilja dela med er av ert husbygge på byggforumet Byggla? Det behöver inte ta så lång tid, men jag skulle i så fall skicka en liten present :-)

    Hör av er så berättar jag mer, helgi@byggla.se

    Allt gott!
    Vänliga hälsningar
    Helgi

    SvaraRadera