måndag 8 februari 2010

Bra vibbar i färgaffären

När vi berättade för killen i affären att Onsalavillans egna målare (eller den firman de anlitar) skall ta hand om måleriet fick vi höra att de är väldigt duktiga :) Han kom även med tips ang utomhusfärgen, virket är ju behandlat redan nu men vi skall grundmåla och sedan ta en färg med akrylat i så håller det sig minst 15 år. Låter jättebra i våra öron, förra huset vi bodde i köpte vi nytt och fick måla 2 ggr på 4 år - inte kul.

Nu tror jag vi har gjort klart alla våra val, på torsdag är det 10 veckor till slutbesiktning!

5 kommentarer:

  1. Villa Huhtakangas8 februari 2010 kl. 18:53

    Oj vad spännande! Det är verkligen inte långt kvar!!
    Ska bli kul och se bilder på erat hus när det blir färdigt!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Ni är på god väg. Jag är nyfiken på lite mer detaljer om den där superbra färgen.
    /Carin

    SvaraRadera
  3. Så fort det gått! Jag tror ert hus blir riktigt, riktigt fint! Himla kul att följa ert projekt!

    SvaraRadera
  4. Ja jag resonerar som du, NÄR har man på värmen...aldrig säkert :) vi har ju golvvärme så jag tror det räcker bra! Shit 10 veckor kvar bara, hur spännande som helst, jag är avis ;)

    kram kram

    SvaraRadera
  5. Får gratulera till att ni är klara med dessa val. Vilken färg ska nu ha på huset förresten? Och vad heter färgen? /Ante

    SvaraRadera