onsdag 11 november 2009

Jakten på det perfekta kaklet

Herregud, vad svårt. Idag tog vi med tjejerna till Interkakel för att få lite inspiration innan vi tar det slutliga beslutet på hur det skall bli i kök och badrum.

När vi gick därifrån hade vi i alla fall bestämt hur tjejernas toalett skall se ut. Det blir vita stora plattor på väggarna (som på bilden), lite mindre "ruglade" svarta plattor på golvet och 3 dekorplattor med slingrande blommor i silver på väggen bakom duschen. De har ju en svart badrumskommod så det blir nog bra, vi funderade på om det skulle bli för mesigt men tycker nog att det är bättre att ha klatschiga handdukar o andra små detaljer istället.



Sedan är frågan om det skall vara 3 dekorplattor bakom duschen (som övre bilden) eller om man skall ha dem hela vägen från golv till tak i en linje? Åsikter?

Nästa "problem" är vårt badrum eftersom våra kommoder är i valnöt, jättesnyggt, men det ställer till problem med färgvalet på kaklet. Robert är förtjust i ett gråsvart kakel som han vill ha på golvet och jag har svårt för den färgkombinationen (valnöt - gråsvart). Han vill verkligen inte ha något brunaktigt och vad återstår då? Knivigt...



Köket trodde jag att jag visste hur jag ville ha det men så läste jag bloggen Falkan 40 där hon beskriver en pärlemoraktig mosaik i rosa-beige och blev väldigt nyfiken. Kunde kanske vara snyggt till våra svarta bänkskivor och vita luckor... eller tröttnar man??? Nedan finns en bild från Tibrokök på det kakel jag hade tänkt mig tidigare, gråaktig stavmosaik.



(Inlagt 17 oktober 2009)

1 kommentar:

  1. Hej hej, vi har EXAKT samma problem hos oss, våran kommod kommer vara i Valnöt och jag tycker inte det passar alls med gråsvart kakel, det tycker däremot min man :) jag har sett några som var brunsvarta som var okej så kanske att det blir dem. Kram annelie

    SvaraRadera