onsdag 25 november 2009

Byggnadsställningar & elmöte

Efter att ha fått rapport från maken igår att de hade rest byggnadsställningarna på tomten tog jag för givet att vi hade ett hus på plats när jag begav mig upp för att kika på lunchrasten. Men återigen, inte ett hus i sikte :(. Det såg ut som killarna däruppe höll på att spika fast syllen i plattan så nu skall det väl inte dröja länge till - känns som jag sagt det ett par gånger för mycket redan...


Tomten i ösregn, den suddiga bilden tagen inifrån bilen

I övrigt så har maken varit på ett första elmöte, hur mycket som helst att tänka på - tur att svågern som är elektriker var med också. De önskade uttagen ovanför fönstren skall sitta just ovanför fönstren och inte i taket ovanför fönstren t.ex. Nu väntar vi med spänning på offerten för att se vad alla tillval kostar, det finns oändliga möjligheter om man inte har en begränsad budget :-S


Några exempel på strömbrytare...

2 kommentarer:

  1. Ja jag hade verkligen tur måste jag säga. Men idag hade jag mindre tur för idag är jag hemma från jobbet och är sjuk ;(. Vad tråkigt att inte leveransen har kommit, vad beror det på? kram annelie

    SvaraRadera
  2. ja det var så vi resonerade också. Hehe ja det kan man ju undra vart hon har, inget jag tänkte på när jag lade upp bilden men när ni säger det så, hehe! kram

    SvaraRadera