onsdag 18 november 2009

Byssja på tomten...

...vilket väl tyder på viss aktivitet, nu dröjer det inte länge. Det låg även massa material att bygga ställningar av på grunden.

Det är inte odelad glädje jag känner för dessvärre har vi inte vädrets makter på vår sida, regnet öser ner och har gjort större delen av dagen och prognosen för morgondagen ser inte bättre ut. Kanske oroar jag mig i onödan, väggarna är täckta med plast och den åker väl inte av förrän taket är på och sedan gör antagligen byggfläktarna ett bra jobb när det gäller att torka upp på insidan.

5 kommentarer:

  1. Ja idag har det minsann regnat.. shit! Men det måste ju ta slut någon gång och NU är en bra tidpunkt ;-) Vi håller tummarna för att det är uppehåll på er dag!

    SvaraRadera
  2. Hej Linda!

    Jag hade missat att du hade bytt blogg... Vad kul att du är med på Vi Bygger Hus nu!

    Vi byggde vårt hus förra hösten och jag hade samma oro som du över allt regn som kom innan taket kom på. Don't worry. Det kommer att fixa sig med byggfläktar och värme.

    Ha det bra!

    //Charlotta.

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Ja det blir man verkligen. Det var det huset som jag fastnade mest för på husknuten :)! Jag kommer definitivt följa din blogg också :) kram annelie

    SvaraRadera
  4. Nu ser jag att du flyttat på dig!!! Jag är lite trög jag.

    Har undrat varför du stängt den andra bloggen.

    Så det är dags för husresning nu. Så spännande. Det är något visst med att få se sitt hus "bli till". Hoppas nu för allt i världen att det blir lite uppehåll, fast de som bygger bygger i alla väder och de vet vad de gör.

    Det snöade som attan när vi reste vårt hus. Det gjorde ont i själen att se snövallarna inne i huset må du tro...men nej vi har inga fuktskador här inte:)

    Lycka till nu och njut av var sekund!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vi väntar spänt... Hur gick det med husresningen?

    SvaraRadera