måndag 24 januari 2011

Värmen stiger

Efter att ha ringt och skällt lite till dök äntligen gubben från Mannrox upp idag. Det tog sin lilla tid (närmare bestämt nästan 3 tim) att byta ut kompressorn men genast känns hela huset varmare, det sitter nog mer i psyket ;-)

Jag stör mig dock lite på "blixten" på instrumentpanelen, jag tror inte den lyste tidigare om det inte var så att vi ville ha extra varmvatten, då fick patronen gå in och jobba extra.

Enligt Mannrox kräver huset 4 kw i uppvärmning och kompressorn orkar bara upp i 2 kw så det är naturligt att blixten lyser. Jaha, varför har jag inte sett detta tidigare, vi har bott här sedan slutet av april... Och varför säljer man in en pump som inte orkar driva allt själv utan måste ta hjälp av elpatronen. Jag önskar att vi visste lite mer om detta innan! Nu skall det bli spännande att se förbrukningen för februari, januari är ju redan körd.

 Den stora frågan, lyste blixten innan också eller minns jag fel... Lyser det hos er?

3 kommentarer:

  1. Hoppas ni får det varmt och skönt nu:) Men man kan verkligen undra varför pumpen är "så liten". Som standrad i vårt hus var det också ganska snålt tilltaget. Tråktigt att de inte tänker steget längre.
    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Vår blixt har lyst en hel del i vinter..! Sorry, inte mycket att göra åt antar jag.

    SvaraRadera
  3. Hej Linda,
    Hur går det med er värme?
    Hälsningar Peter

    SvaraRadera