måndag 5 juli 2010

Måla, måla, måla

Första semesterdagen... Här skall bannimej målas, tjejerna får bråka bäst de víll, mamma skall vara upptagen! Från 10.30 - 17.30 har jag målat och målat och målat och shit, vad mycket det är - känns inte som att man kommer någonstans... Vi är i alla fall helnöjda med kulören som är helt vanlig obruten vit, den är inte alls så "stickig" som vi var rädda för utan tvärtom väldigt behaglig. Plan B var att måla första lagret med obruten vit och andra med 0502y, men det lär vi inte behöva :-)

Dagens resultat:

Hade vi haft en stege skulle det sett lite annorlunda ut...

Baksidan påbörjad...

... men oj, oj, oj, vad mycket kvar. Det fortsätter dessutom bakom stupröret bort i fjärran...

Imorgon tar vi = jag nya tag!

2 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen ett evighetsjobb. Men det är rätt så kul och man ser ju resultat, fast det tar längre tid än man tror. Kämpa på!
    /Carin

    SvaraRadera
  2. Ja jäklar vilken tid det tar! Vi är inte klara än (!) men har "bara" lite kvar på ena gaveln. Å vi målar bara en gång! Än så länge, lager nr två får vi väl ta om en lite stund för nu är jag så jäkla trött på att måla.

    Vad duktiga ni är med måleri och altanbyggeri. Det kommer bli finfint det där! :)

    Fast jag undrar vad jag ska göra på min semester... måleriet blir ju klart nu strax! Altanen klar... gräset kommer till helgen... sen då? ;-)
    Kram!

    SvaraRadera