onsdag 11 augusti 2010

Lite nya husbilder

Oj vad vi slitit i helgen när tjejerna varit hos farmor & farfar. Det otacksamma är att det syns inte så mycket, men vi VET ju att det är gjort.

Halva baksidan är färdigmålad...

Inga grävlingar, bara jag som grävt bort bautastenar inför kommande gräsmatta

Framsidan nästan färdigmålad, upprensning av mark gjord. Kolla vad häcken växt - liten miss att kantstenen skulle täcka hälften men det tänker man inte på om några år :-)

På kullen låg massa ris och grenar från när vi fällde träd innan flytten, 3 vändor till tippen tog hand om det problemet

Idag skall nog gubben fortsätta med altanen, den där etapp 3 är seeeeg.

4 kommentarer:

  1. Så fint det blir!! Ni är superduktiga! Jag vet inte vad jag ska göra idag... har ju inget jag "måste" göra utan ska väl mest njuta av de sista semesterdagarna... eller? *rastlös* ;-)

    SvaraRadera
  2. Oj oj, vad ni jobbar och sliter!
    Det blir verkligen fint!!
    Vi håller också på och målar..

    SvaraRadera
  3. Oh, vad ni har varit duktiga, jag vet ju att det finns hur mycket som helst att göra, i alla fall för oss.
    /Carin

    SvaraRadera
  4. Visst är det konstigt att just det där sista ska ta så lång tid???

    Fast jag tycker att ni varit jätteduktiga. Det ser ut att bli jättefint!

    Kram

    Maria

    SvaraRadera