måndag 16 maj 2011

Amatörmässig plantering

Ja, någon trädgårdsmästare är jag då inte, men jag tycker det är himla kul att plantera och se resultatet växa fram. Jag har ingen koll på att det skall blomma olika tider på sommaren så man kan njuta flera månader utan blandar och ger istället hej vilt bland buskarna. Jag föredrar buskar av den anledningen att sniglarna inte äter upp dem.

Här kommer en bild på hur vår slänt ser ut nu. Jag satsar inga pengar på att buskarna kommer överleva för med tankar på förutsättningarna hade man nog behövt plantera stenpartiväxter överallt...

3 kommentarer:

  1. Det där blir väl alla "tajders" bara de tar sig. Rappne får akta sig!

    SvaraRadera
  2. Det blir nog bra ska du se, om inte annat så är det spännande, eller hur?

    SvaraRadera
  3. I vår slänt växer mest Tussilago... Omöjligt att bli av med...

    SvaraRadera